Muhoksen Perussuomalaisille uusi puheenjohtaja

Syyskokous
Muhoksen Perussuomalaiset ry piti sääntömääräisen syyskokouksensa sunnuntaina 01.10.2017 Muhoksen kunnantalon tiloissa. Paikallisyhdistys valitsi uudeksi puheenjohtajakseen Pasi Brotkinin kuluvalle sekä tulevalle kalenterivuodelle 2018. Paikallisyhdistyksen hallitus oli jo aiemmin valinnut varapuheenjohtajakseen Heidi Pöykiön elokuussa 2017 tehtävästä eronneen Paula Jukan tilalle. Edellinen puheenjohtaja Petri Holm erosi tehtävästään samaan aikaan ja samassa yhteydessä Jukan kanssa.
Avoimuutta päätöksen tekoon
Yhdistys haluaa ja toivoo yhä enemmän avoimuutta päätöksen valmisteluihin sekä kuntalaisia koskevien päätöksien tekoon. Mahdollisuus valtuuston kokouksien seuraamiseen suorana internetin välityksellä (valtuuston päätös 25.09.2017) on yksi erinomaisen hyvä edistysaskel kohti sitä määränpäätä. Yhdistys haluaa myös korostaa rakentavan vuoropuhelun merkitystä niin kunnan päättävien viranhaltijoiden kuin myös kuntalaisten kesken. Valtuutetuilla on tässä prosessissa se keskeisin rooli. Yhdistyksen omat internet sivustot (muhos.perussuomalaiset.fi) tullaan kuluvan syksyn aikana päivittämään ja Brotkin haluaa korostaa myös sosiaalisen median merkitystä avoimessa tiedonkulussa. Myöskään perinteisten medioiden käyttöä (paikallislehdet ym) tullaan lisäämään tiedotettaessa ajankohtaisista sekä meneillään olevista projekteista sekä tapahtumista. Lähtökohtaisesti tavoite on että kuntalaisten tulee saada tietää reaaliajassa ja totuudenmukaisesti mitä hänen kunnassaan tapahtuu.
Tulevaisuus
Yhdistyksen jäsenet katsovat luottavaisina tulevaisuuteen menneisyyden jäädessä taka-alalle. Mediassa laajaa julkisuutta saanut ministeri Pirkko Mattilan lähtö niin Muhoksen perussuomalaisten valtuustoryhmästä kuin koko puolueesta on yhdistyksen tasolla käsitelty eikä sitä ole tarpeen nostaa enää tässä yhteydessä esille tämän enempää. Eikä jatkossakaan. Muhoksen paikallisyhdistys menee tiiviinä ja yhtenäisenä joukkona eteenpäin. Perussuomalaisina. Yhdistyksestä sekä koko puolueesta on ollut lähtijöitä muitakin joista osa on halunnut tulla julkisuuteen perustelemaan lähtemispäätöstään. Muhoksen Perussuomalaisten tehtävänä ei ole lähteä spekuloimaan lähtöjen syitä eikä heittämään lokaa eronneiden päälle. He muutamat harvat ovat itse oman päätöksensä tehneet. Mediassa on annettu kuva että Perussuomalaiset olisivat kuin taikaiskusta kuluvan kesän aikana muuttunut äärimmäisen rasistiseksi äärioikeistolaiseksi puolueeksi. Muhoksen paikallisyhdistyksen uusi puheenjohtaja Brotkin haluaa tässä yhteydessä korostaa että kyseessä on voimakkaasti harhaanjohtavaa informaatiota jonka tarkoitusperä on vain ja ainoastaan puolueen mustamaalaaminen. ”Muunmuassa maahanmuuttopolitiikkasta on saatava ja uskallettava puhua avoimesti sekä realistisesti ja sitä on saatava kritisoida tulematta heti leimatuksi. Sitä on oikea sananvapaus.” Samalla on annettu kuva siitä että puolueeseen ja paikallisyhdistykseen tulvisi nyt niin ovista kuin ikkunoista äärioikeistolaista ainesta sisään. Brotkin kumoaa väitteen suoriltaan ja toteaa että ”Paikallisyhdistyksen ja koko puolueen toiminnasta ovat kiinnostuneita ihan tavalliset isänmaalliset suomalaiset. Tavallisen perheen isät ja äidit, nuoret ja vanhat, työttömät ja yrittäjät jn jne toimeentulotasoon tai asemaan katsomatta. Voisi sanoa että nykyisen hallituksen ja hallituspuolueiden politiikasta huolestuneet ja selkeää muutosta haluavat omaa maataan rakastavat kansalaiset. Paikallisyhdistykseen on oltu yhteydessä kiitettävän runsaasti ja uusien jäsenten rekrytointi on koko ajan käynnissä.”
Kuntatasolla yhdistyksen jäsenten ja valtuutettujen tavoitteena on ”jalkautua” yhä enenevässä määrin kuntalaisten keskuuteen mm osallistumalla erilaisiin tapahtumiin tai osaksi niitä sekä lisäämällä vierailuja paikallisiin kohteisiin. Tavoite on tulla niin lähelle sitä ”pienintäkin kuntalaista” kuin suinkin on mahdollista. Kynnys tulla keskustelemaan halutaan pitää mahdollisimman matalalla eikä jalkautuminen saa olla pelkästään vaaleja ennen tapahtuvaa ”telttailua” vaan sen pitää olla jatkuvaa vuoropuhelua eri osapuolten kesken. Tärkeintä on saada ja houkutella sen tavallisimmankin kuntalaisen ääni sekä mielipide kuuluviin sekä esille. Demokratian lähtökohtana ja perusajatuksenahan on että kaikki ja kaikkien mielipiteet otetaan huomioon ja että ihan peruspolitiikan tekeminen on lyhykäisyydessään ja pelkistettynä arvovaltakeskustelua ja sarja kompromissipäätöksiä joiden kautta valtio tai tässä tapauksessa Muhoksen kunta suuntautuu eteenpäin.Perussuomalaiset ovat konkreettisesti ja kirjaimellisesti myös sen pienimmän ja vähäosaisimman kuntalaisen ja kansalaisen asialla ja heidän ”äänenä” toimiessaan luottamustehtävissä niin nyt kuin tulevaisuudessakin.
Lopuksi.
Paikallisyhdistys tukee 100% valtakunnallisessa puoluekokouksessa demokraattisella vaalitavalla valittua uutta puolueen johtoa sekä puoluevaltuuston asettamaa presidenttiehdokas Laura Huhtasaarta.
Muhoksen Perussuomalaisissa on tällä hetkellä hyvä, positiivinen henki ja draivi päällä sekä kova tahtotaso ja työteliäs ote sekä intohimoinen halu toteuttaa valtakunnallista Perussuomalaisten kuntavaaliohjelmaa hyvässä yhteistyössä eri puolueiden ja yhteistyötahojen kesken. Nyt ja tulevaisuudessa.
LISÄTIETOJA:
Pasi Brotkin